A tanfolyam rövid leírása |
- Az oktató-nevelő intézményekben az egyéni fejlődésmenetű gyermekek integrált nevelése továbbra is csak részben biztosított. Napi ellátásukat az általános végzettségű óvodapedagógusok, tanítók, tanárok és testnevelők végzik, speciális felkészítést azonban nem kapnak.
A 30 órás képzésen tanuljuk a primitív reflexek vizsgálatát, értelmezését, a felülírásukat segítő mozgássorokat. Behatároljuk az idegi éretlenség, hiper- és hipoaktívitás, figyelemzavar és autisztikus tünetekre alkalmazható gyakorlatsorokat. Az akaratlagos mozgásszabályozás viselkedésre gyakorolt hatásait vizsgáljuk hiperaktív, viselkedészavaros és figyelemzavaros gyermekek esetében. Az iskolai alapkultúrtechnikák elsajátításhoz nélkülözhetetlen képességek (részfunkciók) fejlesztését segítik a testséma-, térismeret, sorrendiség, ritmus-, és egyensúlyfejlesztő gyakorlatok. Valamennyi esetben a játékosság és a kötött elemek arányos, ill. szükséges alkalmazására fektetjük a hangsúlyt.
A tünetek, tünetcsoportok és problémák pontos megfigyelése a napi bemutató foglalkozásokon, az ezt követő megbeszéléseken pedig a látottak elméleti kifejtése történik filmbejátszások, munkalapok, szemléltető ábrák segítségével. Ezt követően a mozgásgyakorlatok hallgatókkal történő kipróbálása nem csupán az eszközök megismerését, hanem az ismeretanyag elmélyítését is szolgálja.
A tanfolyam elmélete szakkönyveken - kiemelten Katona Ferenc, Sally Goddard Blythe, Jean Ayres - és speciális tanfolyamokon, konferenciákon szerzett tudáson alapul (Fejlesztő Pedagógia, KPP -Porkolábné Dr. Balogh K., TSMT - Lakatos K., Kulcsár M.né). A gyakorlatok nagyrészt az alapító 35 éves gyakorlati munkájából, egyéni tapasztalataiból, illetve részben Delacato alapgyakorlataiból és a TSMT néhány eleméből építkeznek. A tanúsítvány kiadásának kritériumai:
- 80%-os jelenlét a foglalkozásokon,
- 8 kérdéses tesztlap min. 45 pontos teljesítése
|